tisdag 17 november 2009

Vaccinering!

Hej Bloggen

Mitt första inlägg, räkna med att det kommer många fler!
Idag vaccinera jag mig inför resan som tar sin början om 2 månader och 1 dag.

Jag vaccinera mig på vaccinationsklinken i Västerås. Doktorn som jag prata med var en mysig gubbe. Han tala om vilka roliga sprutor som han tyckte att jag skulle ta. Jag tog dock inte alla, jag sket i den Japanska enfaciliten (stavning?). Men det blev Twinrix (min tredje), mot Tyhoid-feber och Malaria-profelax (Malarone). En snäll sjuksköterska gav mig sen sprutorna, jag tog smärtan, men jag grät lite inombords. Sen blev jag lite besviken när skulle gå, fick ingen klubba eller leksak.

Nångång innan vi reser så kommer vi lägga upp mer info om vilka vi är som ska åka, en liten preview på vår resplan samt lite annat mys.

4 kommentarer:

  1. Fuskit, du har ju två extra vaccin utöver mig nu. Tänk om jag kommer dö nu?

    SvaraRadera
  2. Inge bråk nu!
    Grym systerblogg för övrigt!

    SvaraRadera
  3. Men min doktor tyckte verkligen att jag skulle ta den, jag är väl lite viktigare för samhället än dig helt enkelt. Han tyckte även att jag skulle ta japanen.
    Dock så skyddar bara min dukoral mot kolera nu, inte mot magbesvär. Mot magbesvär var bara i 6 månader

    SvaraRadera
  4. Ni kommer bajsa ner er förr eller senare. Det spelar ingen roll vad ni tar för medicin mot magbesvär. Det enda som fungerar är att inta all mat med en stor mängd alkohol som dödar alla bakterier.

    SvaraRadera